Inima lui Jürgen Altmann bate pentru călătorii pe distanțe lungi, cafea bună și ochelari de soare. Dar nu pentru a arăta el însuși cât mai cool, ci pentru a ajuta oamenii din Himalaya și din Anzi, să aibă ochi mai sănătoși. Altmann este, prin urmare, un ambasador perfect pentru proiectul nostru eYo – și lansează acum un model proiectat de el însuși. Strict limitat, desigur.
eYo – Povești și stiluri creative de ochelari
eYo este un proiect lansat de Edel-Optics pentru a oferi o platformă pentru eroii de zi cu zi dintr-o mare varietate de medii. Ambasadorii eYo sunt toate personalități fascinante, ale căror vieți și simț de stilul sunt unice. Aceștia își spun poveștile prin muzică, artă, design, sport și altele prin intermediul ochelarilor (de soare) pe care i-au creat ei înșiși și care poartă semnătura creativă a fiecărui ambasador, de la schiță până la produsul final.

Jürgen Altmann, ambasadorul eYo-Ambasador: Salvarea pe două roți
Jürgen Altmann este cel mai recent membru al familiei eYo. De la cafeneaua sa din Munchen (a condus cafeneaua Aroma din legendarul Glockenbachviertel timp de peste 20 de ani) și-a luat un concediu sabatic de trei luni în 2004 pentru a călători cu motocicletă prin munții Indiei în Ladakh și pentru a distribui jucării și haine pentru copii pentru o organizație de caritate. Această primă călătorie s-a transformat în altele.
Într-una dintre aceste călătorii, Jürgen Altmann a observat că oamenii primeau ochelari de soare după operațiile de cataractă – dar modele falsificate, fără protecție UV, care reprezentau mai degrabă o amenințare decât protecție pentru ochii proaspăt operați. Altmann a decis să facă ceva în această privință. A început să colecteze ochelari de soare uzați în cafeneaua sa și a convins un optician din München să îi verifice pentru protecție UV. În 2009, a plecat în Ladakh cu 300 de perechi de ochelari de soare în portbagaj și a distribuit încărcătura prețioasă cu motocicleta în cele mai îndepărtate sate din acest platou deșertic.

De ce sunt ochelarii de soare atât de importanți în munți?

Radiațiile UV cresc cu fiecare metru de altitudine. Pentru locuitorii din Himalaya sau din Anzi, care trăiesc toată viața la altitudini cuprinse între 3.500 și 5.000 de metri, această lumină puternică a soarelui reprezintă un mare pericol. Aproximativ 80 la sută din populație suferă de inflamații oculare sau de afecțiuni mai grave, cum ar fi cataracta sau cancerul la ochi. Ochelarii de soare ar putea preveni sau cel puțin întârzia o mare parte din acest lucru.
Împreună cu organizația sa caritabilă, SHADES OF LOVE, Altmann a distribuit peste 460.000 de perechi de ochelari de soare în regiunile montane înalte, iar acum proiectul va fi extins în regiunea arctică, unde orbirea din cauza zăpezii este o amenințare larg răspândită. Posibilitățile de sprijin sunt disponibile pe site-ul web al SHADES OF LOVE.
eYo x Jürgen Altmann: Ochelari de soare cu valoare adăugată
Designul ochelarilor de soare ai lui Jürgen Altmann continuă tema protecției UV cu scutul lateral de protecție împotriva strălucirii, dar cu forma lor aerodinamică de aviator și lentilele shield oglindă, aceștia sunt mai presus de toate o declarație extrem de cool, care arată bine nu numai în regiunile montane înalte ale acestei lumi, ci mai ales în oraș. Dar atenție: acest model extravagant este limitat la 300 de bucăți!