„Fashion is like eating. You shouldn’t stick with the same menu“,
Acestea au fost cuvintele creatorului de modă japonez, Kenzō Takada. Și a avut dreptate! Oricui i se servește același lucru din nou și din nou, la urmă va deveni plictisit. Pe de altă parte, cu marca KENZO, fiecare colecție este ca un bufet plin de culori, unde te poți servi în abundență. KENZO este mai departe de blandism, decât Franța de Japonia.
Hyōgo-ken, acesta este numele orașului în care chemarea lui Takada a devenit clară devreme. Nu doar ca elev la clasa de artă, ci deja ca băiețel la grădiniță, și-a descoperit interesul pentru modă, în timp ce răsfoia prin revistele de modă ale surorii sale mari. În consecință, cariera ulterioară a lui Takada a fost o consecință logică și s-a încheiat în Japonia, cu absolvirea cu succes al renumitului Bunka Fashion College din Tokyo. Fiind primul student de sex masculin, el a stabilit piatra de fundament pentru cariera sa, în care urma să revoluționeze lumea modei cu propria sa interpretare.
//www.instagram.com/p/CF9qKb_orW2/
Din Ginza la Champs-Élysées
Pentru a-și putea trăi visul, Takada a trebuit să părăsească zona de confort și a întors spatele Japoniei, astfel încât să poată începe un nou capitol în inima lumii modei – la Paris. Cu toate acestea, când avea doar 25 de ani pe un continent străin, începutul a fost un pic dur. „Sărac, dar ocupat”, el a trăit inițial din aer și din dragoste. A trebuit să-și cumpere țesăturile pentru primele sale creații de la piețele de vechituri, pentru că avea bani doar pentru bunuri second-hand. Inspirat și motivat de orașul iubirii, Takada a reușit totuși să evoce o colecție de succes din acesta și, în cele din urmă, a susținut primul său spectacol în 1970. Compania Kenzo S.A. a fost fondată oficial împreună cu propriul său butic. El a numit aceasta Jungle Japanaise (Jungla Japoneză), numele a spus totul. Cu propriile sale mâini a transformat pereții goi ai magazinului cu o pensulă și vopsea într-o pădure tropicală cu floră și faună înflorită, precum și tigrii, de pe care se recunoaște KENZO. Marca este cunoscută până în prezent pentru modelele sale florale colorate și logo-ul cu Tigru KENZO.
//www.instagram.com/p/CF-j6a9ncLt/
De la ochiul atotștiutor, la ochi de pisică
Kenzo și-a făcut un renume în lumea modei, iar lumea modei a și-făcut o imagine despre Kenzo. Semnele comerciale ale mărcii au devenit rapid cunoscute. Pe lângă amprentele florale și capul de tigru, ochiul atotștiutor a devenit încă un simbol, care reprezintă în mod inconfundabil KENZO. Până în prezent, apare din nou și din nou pe îmbrăcămintea KENZO, gențile KENZO și alte piese de modă KENZO.
//www.instagram.com/p/CFiErl9AH-8/
În 1993, marca KENZO a fost preluată de grupul de lux francez LVMH. După vânzarea către grup, Takada a continuat să lucreze ca designer-șef, până când a părăsit complet afacerea modei în 1999. A urmat o marcă pentru accesorii pentru locuințe, cu care designerul nu a putut să se bazeze pe succesul mărcii sale de modă. Kenzō Takada a murit pe 4 octombrie 2020, la vârsta de 81 de ani, la Paris.