Când te gândești la Converse, te gândești doar la adidași? Atunci trebuie să te mai gândești. Pentru că ochelarii de vedere și ochelarii de soare Converse sunt la fel de emblematici ca și Chucks. Descoperă povestea din spatele stilului aici și fă o călătorie prin istoria Converse alături de noi.
Creează-ți stilul
Converse întruchipează stilul de viață creativ ca nicio altă marcă: muzicienii, artiștii și skateri iubesc stilul curat și sportiv al mărcii. Iubitorii de modă și pasionații de design apreciază, de asemenea, legendarii adidași “Chuck Taylor All Star”, care dau fiecărei ținute o notă indie casual. Dar chiar și dincolo de Chucks, Converse oferă acum modă, accesorii și stiluri pentru orice tip de viață, inclusiv o colecție de ochelari care se bazează pe aceleași elemente definitorii ale culturii tinerilor. Ochelarii de vedere și ochelarii de soare combină underground-ul și moda într-un mod inedit.
Dar cum a devenit un simplu adidas un fenomen de masă care s-a vândut în miliarde de exemplare? Și de ce, dintre toate lucrurile, un adidas din pânză rezistă mai mult decât toate modele și tendințele din ultimele decenii? Răspunsul se află, probabil, în emotivitatea inerentă al Chucks. Acestea sunt încărcate de vibrații pozitive și de amintiri din subcultură, transmit rebeliune și un sentiment de apartenență în același timp. Ceva ce doar câteva articole vestimentare pot realiza, cum ar fi jacheta de motociclist din piele neagră, șapca de baseball sau ochelarii de soare emblematici precum Ray-Ban Wayfarer sau Oakley Radar.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
De la sport la modă
În cazul Converse, succesul mărcii se bazează pe un singur om. Nu, nu este vorba despre fondatorul Marquis Mills Converse, care a înființat compania Converse Rubber Shoe Company în Massachusetts în 1908. Este vorba despre jucătorul de baschet Chuck Taylor, care s-a plâns la Converse în anii 1920 că îl dureau mereu picioarele când juca. Ar putea compania de încălțăminte să facă pantoful de baschet “All Star” un pic mai confortabil? Câteva conversații și etape de dezvoltare mai târziu, simplul adidaș din pânză a devenit “Chuck Taylor All Star” în 1923, inclusiv cu emblematicul plasture rotund de pe glezna interioară. Nașterea lui Chucks.
În 1936, baschetbaliștii americani au câștigat aurul olimpic în pantofii Chucks, iar după aceea nu au mai putut fi opriți. În anii ’50, adidașii au devenit marca tinerilor – în special “All Stars”. Elvis și James Dean au fost văzuți purtând Chucks. Mick Jagger s-a căsătorit cu o pereche albă în 1971, iar în epoca hippie și punk cel târziu, adidașii din material textil au fost favoriții tuturor timpurilor – pentru că puteau fi pictați cu flori și inimi sau cu cranii și logo-uri de trupe. Scarlett Johannson i-a purtat pe covorul roșu de la Veneția, șefa Vogue, Carine Roitfeld, i-a purtat la o prezentare de modă, iar modele precum Gigi Hadid, Kaia Gerber și Kendall Jenner jură pe acest look vintage sportiv de la Converse.
Peste un miliard de Chucks au fost vânduți în întreaga lume de la lansarea lor în 1917, ceea ce le face cel mai de succes model de pantofi din toate timpurile. Probabil că va mai trece ceva timp până când ochelarii Converse vor depăși Ray-Ban-urile și Gucci-urile lumii. Dar, cel mai probabil, nu acesta este planul. La urma urmei, face parte din imaginea mărcii Converse să fie egalitară și accesibilă pentru toată lumea - dar și un pic rebel și, prin urmare, nu potrivită pentru toată lumea. Ochelarii Converse se concentrează pe forme de rame cool cu logo-ul și steaua de cult, rame negre și modele clasice care folosesc imprimeuri de semnătură pentru a crea o legătură cu “Chuck Taylor All Star”.