„Pentru toate lucrurile mari, primul pas este curajul.” a spus poetul Johann Wolfgang von Goethe.
Și are dreptate, mai ales această afirmație se face cu referire la începuturile lui Edel-Optics. Deoarece înființarea unei companii care oferă mai întâi ochelari de soareiar în pasul al doilea, de asemenea, ochelari online înseamnă mult curaj. În acel moment de început provocarea a fost de a digitiza „uneltele pentru optician”, care funcționează foarte bine în ciuda multor magazine concurente – și am făcut acest lucru cu succes, timp de zece ani.
Totul a început în 2005 la Londra, unde directorul general al Edel-Optics, Dennis Martens din Hamburg, împreună cu un partener, a fondat magazinul online de optică London Eyewear Ltd. În ciuda unui început de succes, Martens a renunțat la conducerea companiei, din cauza diferențelor în strategia corporativă. Acest eveniment neplăcut a condus însă, fericit, la dezvoltarea și înființarea Edeloptics GmbH la începutul anului 2009 cu un prieten vechi din școala din Hamburg ca partener nou, Tomislav Karajica.
Domnul Karajica s-a dovedit a fi partenerul de afaceri perfect. În timp ce Martens a contribuit cu specializarea sa în soluții de Webshop, Karajica a venit cu o experiență bogată în finanțare și planificare financiară. Ca inginer civil absolvent, el conduce, de asemenea, cu succes, afacerile Grupului Imvest, care este ferm stabilit în domeniul dezvoltării de proiecte, al planificării și al construcției de locuințe pe piața imobiliară din Hamburg. Ambii directori fac o echipă bine închegată, deoarece se cunosc de peste 25 de ani. Prietenia de lungă durată are ca rezultat o mare încredere, care este întotdeauna baza bunelor afaceri.
De la zero la sute, și asta foarte rapid
Sinergia dintre cei doi experți a adus în curând rezultate foarte bune, încă din anul înființării, când au apărut primele profituri excelente. Au fost așezate pietrele de temelie potrivite care sunt necesare pentru un start de succes. Aceasta include, printre altele, sistemul auto-dezvoltat, inovator, a cărui programare face posibilă realizarea unei procesări ușoare a oricărui număr de limbi, valute și rate de impozitare. Acest lucru permite companiei Edel-Optics să se extindă la nivel internațional foarte rapid și ieftin. Deja în anul înființării, lansările primelor magazine online au avut loc în străinătate, iar numai doi ani mai târziu, 70% din vânzări au fost generate în afara Germaniei. Astăzi, Edel-Optics oferă magazine individuale în 53 de țări, de la A, cum ar fi Australia, la Z, cum ar fi Cipru (Zyper).
Proiect pilot multi-canal – Edel-Optics devine tot mai bun, și e capabil de orice
În 2011, accentul nu s-a pus exclusiv pe extinderea internațională, ci pe vânzări locale în paralel cu accesarea canalelor suplimentare și extinderea portofoliului de produse pentru ochelari de vedere. În august 2011, de exemplu, a fost deschis primul magazin în Barmbeker Strasse, în Hamburg. Astăzi, compania specializată în optică, din Hamburg, își are magazinele pe strada principală Ottenser (Altona) și în centrul comercial Alstertal (Poppenbüttel), prin care acesta este conectat la depozitul imens și centrul de expediere. Conceptul de magazin modern cu afișarea ofertelor și în spațiul virtual, permițând clienților să își facă preselecția în funcție de propriile lor preferințe pe iPad și în oglinda virtuală, integrează avantajele cumpărăturilor online în experiența de cumpărături pe site, așa cum nu veți găsi nicăieri altundeva. Acest lucru este confirmat de numeroasele premii, printre care Retail Technology Award Europe, pe care Edel-Optics a primit-o în 2014 în categoria „Best Customer Experience”. Succesul este dovedit prin numerele clar grăitoare: Fostul start-up este unul dintre marii jucători din industrie cu 85 de angajați și peste 40 000 de articole. Cu peste o jumătate de milion de perechi de ochelari expediați din Hamburg în 120 de țări, Edel-Optics este chiar unul dintre primii trei comercianți online de ochelari de marcă din Europa și numărul 2 în Germania. Scopul stabilirii unuia dintre cele mai mare afaceri de optică online la nivel internațional, pe care Martens și Karajica l-au imaginat cu exact zece ani în urmă, a fost deja atins de cei doi prieteni. Dar există încă și mai multe planificări pentru viitor…
Colecții, Cooperări, Colaborări
Ca parte a strategiei sale de creștere, Brand Retail Edel-Optics și-a lansat propriile sale branduri. Aceasta include, printre altele, Joint Venture JB by Jérôme Boateng, unde starul de fotbal și de fashion Jérôme Boateng acționează ca designer. Cooperarea a început în 2016 cu prima colecție, în care numele Cities of my Life se referă la orașe care au jucat un rol important în viața atletului de vârf. În 2017, Boateng a prezentat cea de-a doua colecție de ochelari de soare la edel-optics.de Arena din Hamburg-Wilhelmsburg, care poartă numele #teamJB17 și reflectă fațetele personalității sale versatile. Actuala colecție #BOAconnection este dedicată celui mai apropiat cerc, familiei și prietenilor lui Boateng.
În 2018, a început și o colaborare cu prezentatoarea TV Sylvie Meis, care locuiește în Hamburg. În martie, olandeza a prezentat prima sa colecție de ochelari de soare a mărcii sale Sylvie Optics în țara care a adoptat-o. Sub motto-ul „There is no him in hero”, ochelarii de soare sunt în mod explicit disponibili pentru femeile puternice, exclusiv de la Edel-Optics.
Un parteneriat foarte special există cu echipa de baschet „Hamburg Towers”. Echipa ProA nu numai că luptă pentru victorie în jocurile din deplasare și în jocurile de acasă, în Arena Edel-Optics.de, dar ține și la perspectiva tinerilor din Wilhelmsburg. Marvin Willoughby, Director Executiv al Hamburg Towers, a primit Medalia federală de merit în 2015 pentru proiectul sportiv „Sport fără frontiere”. Sprijinirea Hamburg Towers ca sponsor este, prin urmare, o chestiune de inimă pentru Edel-Optics ca o companie ferm înrădăcinată în Hamburg. În plus, nici un alt sport urban nu îmbină mai bine cultura și stilul de viață pentru tineri, făcând baschetul perfect în conformitate cu profilul mărcii Edel-Optics.
Mult mai mult decât doar muncă
Edel-Optics este în creștere și tot crește, dar și sortimentul său se amplifică pe măsură, alături de creșterea diversității mărcii și a cooperările companiei cu alți parteneri. Compania a trebuit chiar să își părăsească biroul rămas neîncăpător, din Gänsemarkt. La timp pentru petrecerea de 10 ani, Edel-Optics se mută în noua sa casă pe Reeperbahn. Noua clădire de birouri este un adevărat loc cu istorie specială, din Hamburg, locul în care se reunesc freelanceri, fondatori de companii și experți în afaceri. Acest proiect de Co(ol)-Working Space al Home United combină tot ceea ce St. Pauli are de oferit pe cinci etaje. Cu Galeria de Artă Urbană, salonul de adrenalină, micro-fabrica de bere în subsol și terasa de pe acoperiș, se ridică întrebarea: Încă crezi că trebuie doar să lucrezi sau ai început să trăiești deja? Dacă doriți să vă tratați ca într-o zi de sărbătoare și să aruncați o privire în port, trebuie doar să vă duceți în lift cu tot cu scaunul dvs. de birou.
Deci, puteți fi încântați de ceea ce va rezervă viitorul. Un lucru este sigur: Nici un alt optician nu oferă mai multe opțiuni, o experiență de cumpărături mai prietenoasă clienților și ambasadori de brand mai cool. Astfel, împreună cu clienții și prietenii noștri de modă și de stil, precum și cu partenerii noștri de afaceri, așteptăm cu nerăbdare următorii 10 ani sub motto-ul SEE AND BE SEEN!
Leave a Comment