„Mintea iubește schimbarea; inima repetarea.”
repetase Esther von Kirchbach din nou și din nou. Și nu o poți accentua destul de des, mai ales în lumea modei. Oricine, care lucrează în această industrie poate să-și seteze ceasul sau să introducă în calendar acest lucru. Tendințele vin și pleacă. Apoi vin din nou. Și apoi pleacă din nou. Acest lucru este valabil și pentru cel mai popular accesoriu vestimentar – ochelarii. Unele stiluri au făcut mai multe reveniri de la ieșirea lor (de la debutul lor) decât Menderes Bağcı la DSDS. Sau m-i se pare doar mie?
În această postare de blog, mă voi sui în mașina timpului și mă uit la ce stiluri exagerate au fost la modă în ultimii 100 de ani.
Anii douăzeci – Prohibiție și Emancipație
Anii 1920 au fost perioade de tulburări. De la Insulele Britanice până la celălalt capăt al „iazului mare”, s-au întâmplat multe în societate. În SUA, femeile se emancipau din ce în ce mai mult și chiar au reușit să inițieze prohibiția pentru a preveni alcoolismul și violența în familie. Încă de la primele încercări de fabricare a berii, alcoolul pare să fi devenit indispensabil (în lumea occidentală), astfel, a fost creată o imensă piață neagră pentru a susține oferta. Numeroase filme și seriale populare, cum ar fi Boardwalk Empire, sunt bazate pe conflictele asociate cu această perioadă. Dar anii 20 în Anglia conțin ceva atractiv. Mulți Netflixeri sunt uimiți atunci când în serialul Peaky Blinders, oldtimerii accelerează prin zonă, iar gangsterii se plimbă în costume din trei piese. Pentru aspectul intelectual al anilor douăzeci, nu puteau lipsi ochelarii rotunzi din metal, cu ramă fină. În prezent, acestea nu se bucură de popularitate doar printre studenții cu barbă plină de la Universitatea de Arte din Berlin. Cu toate acestea, ea este cea mai potrivită pentru protagonistul „badass” din Peaky Blinders, Thomas Shelby, care este interpretat de Cillian Murphy.
//www.instagram.com/p/B5tIfeAicg0/
Anii patruzeci și cincizeci – Femeile la Putere
În aceste decenii, doamnele au domnit cu siguranță lumea modei. Audrey Hepburn, Marilyn Monroe și Grace Kelly s-au asigurat, că rama cu ochi de pisică să fie dorită animălește. Forma curbată arată foarte feminin și accentuează trăsăturile faciale feminine. Acest efect a fost redescoperit în ultimii ani de designerii ochelarilor. Astfel, cel puțin un cadru în formă de ochi de pisică poate fi găsit în sortimentele a aproape fiecărei mărci care vinde ochelari de damă. Specialist în domeniu este marca Vogue Eyewear: „Spune hola lui Yola!“ Cine nu ar începe o revoluție retro-chic cu ele?
//www.instagram.com/p/BxZxuA4nsw2/
Anii șaizeci – Cinema foarte mare!
În anii 60, James Bond nu a fost singurul agent secret cu stil, care a cucerit ecranele filmelor. Martini-Schlürfer l-a făcut pe Harry Palmer în filmul britanic de spion, The Ipcress File, concurența perfectă. Superiorii săi îl consideră arogant, prezumtiv și nelegiuit. În loc să se supună ordinelor, nu-i pasă de cât de mulțumiți sunt șefii săi cu el. În conformitate cu natura sa rebelă sunt ochelarii obligatorii, cu ajutorul cărora rezolvă fiecare caz. În timp ce alți bărbați au descoperit încetul cu încetul ochelarii ca accesoriu pentru modă, Palmer era deja purta rame groase. Cu margini largi și pline, de culoare maronie-Havana, a pus în acțiune declarații criminale.
//www.instagram.com/p/B3KgnRaFHnI/
Anii șaptezeci și optzeci – Cinema și mai mare!
În condițiile în care superputerile s-au luptat pentru rachetele cu rază medie și au fost ocupate cu cursa înarmării, supermărcile au luptat pentru cele mai bune modele și și-au lărgit cadrele de ochelari pentru concurs. Astfel, rădăcinile ochelarilor mari de astăzi au deja peste 40 de ani. Cu toate acestea, uriașii se potrivesc în vremea de astăzi, cu o masă voluminoasă supradimensionată, mai pură ca niciodată. Aceasta nu înseamnă BMI, ci haine care sunt tăiate în mod deliberat supradimensionate. Fetele se simt grozav în hanoracele uriașe ale fraților lor mai mari și pot purta jachetele jeans ca o haină. Băieții poartă adidași, cum ar fi Balenciaga Triple S sau pantofi similari de tată, și aleargă uneori cu tocuri mai înalte decât prietenele lor. Pot fi chiar mai mari decât ochelarii.
//www.instagram.com/p/0GZDODsz2a/
Anii nouăzeci – Stare de suflet cu volumul la maxim
Cei care au crescut daltoniști în anii 90, au ratat viața. În această perioadă de strălucitoare, culorile, sclipiciul și glamorul au contat mai mult ca oricând. Videoclipurile muzicale, care au fost redate pe MTV și Viva pe atunci – cu mult înainte de lansarea YouTube – sunt cea mai bună dovadă. Acest stil de viață colorată (literalmente) se reflecta pe ochelari de vedere și ochelari de soare. Formele lor au fost semnificativ mai înguste, versiunile de lentile ovale și anterior rotunde au fost trase astfel în lățime. Pentru ochelarii de soare, lentilele nuanțate au fost cele mai reușite, în special în albastru, galben și roz, dând ochelarilor un aspect luminos și futurist. Acest lucru revine și reînvie, de exemplu, în colecția actuală JB de la Jerome Boateng.
2000 +
Ora actuală se simte mai tulburată decât deceniile anterioare. În prezent, nu există o criză financiară mare, dar avem multe șantiere mai mici paralele. Și asta e bine! În cadrul MeToo, Gay Pride, Black Lives Matter, We are more, Friday for Future și altele, există o multitudine de mișcări în societate, care se reflectă și în modă. Aceasta este acum la fel de diversă ca și consumatorii săi – indiferent dacă sunt de etnie sau de mentalitate. De aceea, nu mai există un stil care domină deceniul. În schimb, noile creații apar pe piață în fiecare sezon, care ne provoacă gustul și provocă modelele dovedite anterior. De aceea, așteptăm cu nerăbdare următorul deceniu și suntem încântați să vedem ce vor aduce anii 2020!