„În esență, cartea mea este despre un băiat de la țară, timid și confuz din RDG […]”
A declarat Wolfgang Joop recent într-un interviu acordat de către GQ când a fost întrebat despre biografia lui.
Citirea acestor cuvinte și apoi imaginarea portretului mediatic al lui Wolfgang Joop, creează un contrast extraordinar. Excentricul designer, care poartă cămașă și stă în piscină cu o carte și ochelari, pare surprinzător de reflectant. După cum și-a dat seama Joop relativ devreme, el este tot ceea ce ar dori toată lumea: atractiv, prosper, reușit – el este „crema de pe cafeaua societății”. Dar astăzi, milionarul auto-realizat și-a dat seama că viața înaltă a anilor 90 a avut și ceva fatal. A făcut din om un iubitor de sine și necritic față de sine. Ambele părți ale monedei sunt reflectate în cariera lui Joop ca designer de modă.
Născut în 1944 la Potsdam, Joop a crescut la o fermă din parcul Sanssouci, care este încă deținută de familie din motive nostalgice și este acum reședința Wolfgang Joop după o lungă ședere la Hamburg. Când tatăl său s-a mutat în sud în 1954 pentru a lucra ca redactor-șef la revista culturală Braunschweig, a luat familia cu el, prin care tânărul Joop a fost smuls din „paradisul” său. Nesatisfăcut în rolul său, Wolfgang nu numai că și-a părăsit noul loc de reședință, dar ulterior și-a părăsit și căsătoria, încheind în cele din urmă un parteneriat de același sex, care a după 40 de ani încă mai ține.
Modă nemțească la semnul exclamării
Cu deja 10 ani înainte de a forma marca JOOP!, excepționalul designer și-a prezentat prima colecție în New York. Cu modelele din blană din debutul său de design, a reușit să se catapulteze. A urmat o colecție gata de purtat pentru femei și apoi pentru bărbați, care a avut și un succes imens. Confirmată de scenă, Joop a fondat compania JOOP! GmbH. Pe lângă designul vestimentar, au fost și repere din viața personală, asupra cărora artistul și-a dovedit în mod repetat talentul. Activitățile de pictor și restaurator (arta „menține” și azi), i-au adus premii ca Oscarul modei „Fil d’or”, „Roata de aur” și multe altele. În plus, Joop a predat în 1985 ca lector invitat și doi ani mai târziu ca profesor de onoare la Universitatea de Arte din Berlin.
În ceea ce privește managementul mărcii, JOOP! la începutul anilor 1990, a început să producă articole de îmbrăcăminte în casă și a început să plaseze comenzi pe licență (precum Windsor sau Falke). Din cauza acestei diviziuni, nu există o marcă uniformă JOOP!, Ci mărci independente, JOOP! Collection, JOOP! Casual, JOOP! Living, JOOP! Bodywear și JOOP! Eyewear (din care fac parte ochelari de vedere JOOP! și Ochelari de soare JOOP!).
JOOP! Eyewear se caracterizează prin culori. Ochelarii de vedere și ochelarii de soare de JOOP! sunt cunoscute pentru culorile lor elegante. Împerecheate cu forme armonioase, ele oferă aspectul perfect care este vibrant și colorat, fără a fi însă deranjant. Opțiunile de culori intense sunt ideale pentru a seta accente în ținute neplăcute. Un must-have pentru doamne sunt ochelari Joop! Cat-Eye.
Dar și pentru bărbați, sunt oferite ochelari de Joop! care nu trebuie să se ascundă în spatele produselor altor mărci de designer. Dacă ai nevoie de o pereche de ochelari de soare pentru a te bucura cu adevărat de ultimele raze ale toamnei aurii, vei găsi în catalogul de ochelari de soare Joop! cu siguranță un cadru potrivit. Ochelarii de soare Joop! pentru bărbați sunt de asemenea disponibile atât în culori strălucitoare cât și în tonuri moi. Pentru toamnă, cele mai potrivite tonuri sunt cele naturale în roșu sau ochelari de soare maro, pentru o plimbare în parc, să te faci una cu natura sau poți captiva ochii trecătorilor pe plajă (dacă mai ai câteva zile de concediu rămase).
Wolfgang Joop și-a dat demisia după mai multe întoarceri în 2001 din companie. După o pauză creativă, a fondat compania Wunderkind. Astăzi lucrează ca director de creație la Van Laack, producătorul de cămăși din Mönchengladbach. În ceea ce privește necesitatea de modă a desenelor sale, el continuă de unde a plecat cu Wunderkind. Numele de brand JOOP!, sub care Jette Joop (fiica lui Wolfgang) și-a gestionat propriile articolele de modă la început, este comercializat din 2008 de către Holy Fashion Group.