100 de ani de Gucci – doar cele mai bune mărci de modă rezistă atât de mult. Dar ce anume face ca brandul italian de lux să aibă atât de mult succes? Cine este mintea creativă din spatele rochiilor iconice, a genților și a ochelarilor? Și care sunt piesele cheie din noua colecție Gucci Aria? O poveste despre dorință, vibrații retro și inimi vibrante.
Boss-ul găștii Gucci
Este foarte convenabil pentru un creator de modă să nu fie nevoit să se gândească prea mult la alegerea muzicii pentru o prezentare de modă, ci să poată pur și simplu să aleagă o melodie care să aducă atractivitatea modelelor direct pe tablou, într-o buclă continuă. Astfel, designerul șef al Gucci, Alessandro Michele, a ales cu îndrăzneală melodia de succes “Gucci Gang” a rapperului american Lil Pump pentru a da startul prezentării uimitoare din punct de vedere vizual a colecției Gucci Aria.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
De fapt, Michele a avut de unde alege din belșug, deoarece Gucci apare în nenumărate piese rap și este marca cea mai menționată în genul hip-hop, care este oricum destul de fixat pe mărci. Acest lucru are de-a face cu omniprezența bling-bling a brandului italian glamour, dar, desigur, și cu prețurile lor ridicate, pe care doar rapperii de succes își pot permite. Așa că Michele a decis să meargă cu Lil Pump – și a ales cu înțelepciune ingredientele pentru spectacolul aniversar Gucci cu ocazia celei de-a 100-a aniversări și în alte moduri. Maestrul recontextualizării a citat până la capăt, a rededicat, a rearanjat și a creat o lume Gucci mai mult decât demnă de istoria sa. Da, unul care, cu toată retrospectiva sa, a arătat mai ales încotro se îndreaptă călătoria în viitor. În mod abrupt în sus, bineînțeles.
Viziunea glamoroasă al lui Guccio Gucci
Lumea lui Guccio Gucci nu a fost foarte strălucitoare la început. Italianul a lucrat ca liftier la hotelul Savoy din Londra, transportând valizele înaltei societăți de la mașinile de lux la apartamente. În acest proces, a învățat multe despre gusturile (de valiză) ale clasei superioare și a decis să deschidă un magazin de articole din piele în orașul său natal, Florența. Din 1921, a vândut acolo valize și genți de import și și-a făcut propriile articole de piele de lux în atelierul de alături. Gențile de mână Gucci, imprimate în curând cu legendara siglă Gucci, au devenit rapid o necesitate pentru cei bogați și faimoși. După moartea lui Guccio Gucci în 1953, fiul său Aldo a preluat conducerea Gucci, care a devenit în scurt timp cunoscută în întreaga lume, cu magazine în New York, Paris și Los Angeles. În anii ’50 și ’60, vedete de la Hollywood precum Grace Kelly și Liz Taylor au făcut din această marcă numărul unu absolut pe lista lor de cumpărături.
Căderea adâncă
Dar, așa cum se întâmplă adesea în viață, o ridicare prea rapidă este urmată de o cădere adâncă – în anii 1980, moștenitorii Gucci din Italia s-au certat cu privire la modul în care ar trebui să fie condusă compania, pachetele de acțiuni au fost vândute, iar Aldo Gucci a trebuit să meargă la închisoare pentru evaziune fiscală. Scandalul a culminat în cele din urmă cu uciderea nepotului lui Gucci, Maurizio Gucci, de către un asasin plătit de fosta soție a lui Maurizio, Patrizia Reggiani. Acest capitol întunecat din povestea Gucci este în prezent filmat de Ridley Scott, cu Lady Gaga și Adam Driver. Filmul “House of Gucci” este programat să fie lansat în cinematografele (americane) la sfârșitul lunii noiembrie.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Tom Ford for Gucci – era de aur
Cum transformi o marcă de modă care a eșuat în ceva grozav? Asta s-au întrebat unii designeri după criza Gucci. Dar numai unul singur avea răspunsul: Tom Ford. Creatorul de modă, pe atunci complet necunoscut, a preluat în 1994 funcția de designer șef al brandului aflat în declin (și mai târziu și la Yves Saint Laurent) și l-a readus în top cu o modă senzuală și elegantă pentru femei și un stil dandy elegant pentru bărbați. De asemenea, și primii ochelari Gucci provin din stiloul lui Tom Ford. Astăzi, piesele din colecțiile sale sunt tranzacționate la prețuri de top pe portalurile de revânzare.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Din 2015, Alessandro Michele se află la cârma echipei de creație a Gucci (din care face parte de 2002) și a dat din nou un șut elegant în fundul leneș al mărcii. Cu look-uri androgine, referințe la anii ’70 și combinații de culori îndrăznețe, a reușit să moștenească epoca Tom Ford în felul său special, nu din punct de vedere stilistic, ci în ceea ce privește succesul răsunător.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Gucci Aria – un omagiu pentru diversitate
O colecție care sărbătorește o aniversare importantă nu este niciodată completă fără o privire retrospectivă. Astfel, Alessandro Michele a îndrăznit și el să se uite înnapoi la cei 100 de ani de Gucci și a făcut-o de mai multe ori. Costumul de catifea roșie în care un model masculin deschide spectacolul: Un citat din celebra colecție din 1996 a lui Tom Ford. Căștile de călărie, coifurile, colierele și, bineînțeles, catarama “horsebit”, mereu prezentă: un omagiu adus lui Guccio Gucci, fondatorul companiei, care, de asemenea, a comandat articole ecvestre. Chiar dacă Michele transpune în mod constant această temă ecvestră într-o estetică fetișistă pe care Guccio probabil nu așa și-a imaginat la momentul respectiv. Pene, dantelă, fuste până la gleznă, fuste înguste: Reminiscențe ale marilor zile de la Hollywood ale lui Marilyn Monroe. Și apoi, bineînțeles, Balenciaga. Ceea ce la prima vedere pare a fi o colaborare între un superbrand italian și unul francez este, de fapt, doar o plecăciune (plină de publicitate) a lui Alessandro Michele în fața pieselor cheie ale creierului georgian și designerului șef al Balenciaga, Demna Gvasalia.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Cele mai importante piese din colecție
Un element definitoriu al colecției aniversare Gucci cu ocazia celei de-a 100-a aniversări, care a ajuns deja la mare căutare pe canalele de socializare, este un ambreiaj în formă de inimă umană, cu pietre strălucitoare. De asemenea, atât ochelari de vedere retro supradimensionați – ca ochelari de soare și ochelari de vedere, până la imprimeuri cu sigla Gucci peste tot, în nuanțe de maro. Costumele de catifea, cataramele, cizmele de călărie și paltoanele de lac au fost combinate de Michele cu ochelarii de soare subțiri de sport și cu piercinguri care atârnă de nas. Poate părea o mare încurcătură stilistică, dar este o pledoarie uimitor de bine pusă la punct pentru motto-ul de viață al lui Michele: “Nu se poate nu există”.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an