Există oare? „Cele două nu sunt una și aceeași?”
Nu, nu sunt. Chiar dacă ambii termeni sunt folosiți ca sinonime în viața de zi cu zi, există diferențe fundamentale între sensul de stil și modă. Ultimul termen este împrumutat din substantivul francez „mode”, care la rândul său derivă din cuvântul latin modus („mod, metodă”). Moda este, prin definiție, un mod de a face lucrurile. Acum, dacă te uiți în Dicționarul Cambridge după ce înseamnă cuvântul „stil”, vei găsi o explicație foarte asemănătoare: „un mod de a face ceva, în special unul care este tipic unei persoane, grup de oameni, loc sau perioadă”.
Așadar, ambii termeni presupun că se face ceva în mod activ. În acest sens, este de înțeles, când designerii de modă și fashioniștii se ceartă cu lingviștii, care insistă că moda și stilul sunt aceeași. Poate fi corect din punct de vedere etimologic, dar am stil automat atunci când mă îmbrac la modă? În mare parte, să ne înțelegem că acest lucru nu este atât de simplu.
Ce este moda?
Moda este, în esență, dinamică. Dacă ceva este la modă, este doar pentru scurt timp. Dacă un trend vestimentar a pătruns în mase și a fost adaptat de prea multe persoane, s-a terminat. Pentru că numai îmbrăcămintea nouă – modernă – este considerată la modă. Acest lucru este întotdeauna purtat doar de pionierii scenei. Odată ce este stabilit un trend, nu durează mult până apare următorul. De îndată ce un trend vestimentar este perceput în mod corespunzător, diseminată de mass-media și emulată de mainstream, pionierii modei au respins-o deja și se uită deja la pasul următor. Cu toate acestea, acest joc de pisici și șoareci nu este un fenomen nou. Burghezia a purtat întotdeauna cele mai frumoase haine, în timp ce proletariatul a încercat să adopte aspectul pentru a-și crește percepția socială.
Sute de ani mai târziu, trăim într-o lume care se mișcă într-un ritm complet diferit. Sezonalitatea tipică a modei este istorie, în perioadele unor corporații precum Zara, care aduce câte 24 de colecții noi în magazinele sale în fiecare an. H&M se laudă în fiecare zi un articol vestimentar nou, în medie. Acest ritm rapid necesită o mulțime de resurse de la oricine, care dorește să fie la modă. Pentru că în primul rând, te costă timp și energie să fii mereu actualizat. Și vorbind despre „costuri” – este extrem de scump! Dacă vrei să urmărești fiecare tendință, ai nevoie de o mulțime de jetoane pentru a finanța creșterea constantă a garderobei. Mai ales primele piese, care inițiază / conduc un nou trend vestimentar, pot fi adesea plătite doar de foarte puține persoane. Dacă ai o afinitate pentru modă și doar un buget mic, de obicei nu mai rămâne nimic de făcut, decât să aștepți până când mărcile mai ieftine imită hype-ul cu produsele lor de „și eu! și eu!”. Atunci este rândul tău! Dar te face asta să pari elegant?
Și ce este de fapt stilul?
TU ești stilul! Pentru că stilul este doar ceea ce faci tu din el. Astfel, stilul nu are nicio legătură cu tendințele, vitrinele magazinelor sau banii, ci doar cu tine însuți. Stilul bun este inseparabil de tine și de conștiința ta. Dacă știi cine ești și cum ești, tot ce trebuie să faci, este să asculți vocea ta interioară, pentru a ști ce ți-se potrivește. Este vorba despre sentimentul tău pentru propriile preferințe și curajul de a le implementa cu încredere – chiar dacă înoți împotriva valului cu ele. Asta te face să ieși în evidență, față de „Victimele modei”.
“Style is a way to say who you are without having to speak”,
A afirmat cândva stilista americană Rachel Zoe. Dacă nu ai un stil propriu, nu ai nici măcar o semnătură proprie. Adaptarea pură constantă a trendurilor de modă și copierea aspectelor ucide fiecare individualitate. Nu vorbim despre micile inspirații ici și colo. Fiecare se inspiră cumva (fie că este conștient de acest lucru sau nu). Dar este vorba de a-ți dezvolta propriul stil și de a-ți clarifica profilul. Exemplu: Dacă-ți place să poți pălării, atunci poartă pălării! Fă-o marca ta proprie de recunoaștere. Apoi, arată că ai niște „cojones” și poartă pălăria aia nu numai cu cizme negre, ci și cu adidași albi. Desigur, poți integra, de asemenea, trendurile actuale de pălării în stilul tău, deoarece a fi „la modă” nu este un lucru rău, în principiu. Dar cine poartă brusc o pălărie, doar pentru că l-a văzut pe cântărețul Usher cum a atras în mod special atenția asupra lui, cu pălăria sa, la un eveniment muzical, este doar un copiator.
//www.instagram.com/p/BfF_G2XHSBR/
Vision of the other you
Mărcile comerciale sunt un mijloc bun pentru un nivel de recunoaștere ridicat. Totuși, acest lucru nu înseamnă că întregul aspect trebuie recunoscut de fiecare dată. (Iar doar schimbarea culorilor, de asemenea, nu este suficient.) Cine poartă același lucru întotdeauna, nu face, decât să-i plictisească pe semenii săi. Desigur, nimeni nu este obligat să urmeze deviza „Dress to impress”. Dar dacă vrei să faci o impresie, ar trebui să te reinventezi din când în când. Situațiile obișnuite în care urmărești acest obiectiv, sunt de ex. primele zile lucrătoare într-o companie nouă, o întâlnire cu cineva special sau poate o cină de familie, în care întâlnești rude pe care nu i-ai mai văzut de mult. (Aici, pragul de inhibiție al observatorilor noștri, pentru a evalua în mod direct aspectul nostru vizual, este chiar cel mai mic.)
Influență asupra percepției altora despre noi, avem nu numai cu îmbrăcămintea noastră, deoarece și accesoriile fac parte din aspectul general. De exemplu, un ceas scump, care strălucește de sub cămașă, poate fi interpretat ca un simbol al prosperității financiare. Pentru a nu lăsa percepția altora, despre noi întâmplării, este recomandată și o alegere inteligentă a ochelarilor. Din moment ce acest accesoriu este așezat pe mijlocul feței, este dificil de ratat. Prin urmare, ar fi recomandat, ca ochelarii de soare pentru petrecerea de vară a companiei, nu arăta ca un tub de respirare într-o o găleată de Sangria. În schimb, nu vrei nici să arăți ca cel mai gri șoarece cu funduri de borcan cu dioptrii de 10, la o petrecere în noul tău cerc de prieteni.
O modalitate bună de a avea întotdeauna setul potrivit de ochelari de vedere, ochelari de soare sau combinația ambelor la tine, este ambalajul dublu de la VOOY. Această marcă nouă oferă ochelari de soare și de vedere în două constelații, în care ai combinații în intervalul de patru cifre. Așadar, aruncă o privire la gama noastră și echipează-te cu modele de ochelari care se potrivesc cu stilul tău și te reprezintă corect în toate situațiile.